Wednesday, March 28, 2007

Despre minciuna

Mie personal imi plac oamenii cu imaginatie. Pai da. Eu sunt unul dintre ei. Ziceam intr-un post anterior ca de fiecare data cand se intampla ceva... mintea mea gaseste o continuare - desigur fictiva - pentru momentul respectiv... Si nu stiu cati ar putea sa isi imagineze ce ciorba poate sa iasa.
Ei bine, treaba e similara si in cazul vorbelor, nu numai a situatiilor. Nu stiu... intr-un fel oamenii mi se par incompleti. Si fac lucrurile incomplet. Ca sa va dau un exemplu... Eram la studio zilele trecute. Trei oameni in mijlocul noptii: Anthony, Parshiwu si Mugurel Grasu. Studio-ul nostru este undeva prin centrul vechi, la parterul unui bloc, unde in mod normal ar trebui sa fie garaj. Langa noi este un magazin de instrumente muzicale (mda... s-au gasit muzicienii). Saptamana trecuta am avut o problema acolo la studio... s-a spart o teava si era sa faca praf scule de vreo 100 de mii de euro... Proprietara spatiului in care studio-ul isi desfasoara activitatea... este al unei femei. Sa zic asa, trecuta de vreo 50 de ani. Femeia a intrat in studio, a luat galeata care statea sub locul in care picura teava si a iesit. Noi ne-am vazut de treaba. Ei bine... na imaginatie de Jamaican. "-Cum ar fi sa lase asta galeata plina cu apa exact in fata usii, sa nu o vad si sa fac o leaca de amor salbatic cu asfaltul?"... Peste 20 de minute, Mugurel pleaca pana la magazin. Iese... si ghici... (cred ca restul se deduce si nu trebuie sa mai irosesc taste)

V-am exemplificat cum poate imaginatia sa anticipeze diverse intamplari... Eu "am visat" o galeata in fata usii, iar cel care a iesit nu a vazut-o... Dar revin la ce spuneam in primele randuri ale post-ului. Imaginatia este strans legata de capacitatea unui om de a produce... falsuri. Falsuri care transpuse in vorbe se numesc... minciuni. Corect? Corect. Pai de! Daca imaginatia poate anticipa anumite lucruri, iar minciuna este strans legata de imaginatie... Inseamna ca minciuna poate anticipa sau creea adevaruri... E o deductie logica.

Exista 2 tipuri de minciuni: cele care au fost descoperite si cele care nu. Ar mai exista si cele evidente de genul "Cerul este ... rosu" sa zicem. Dar nu vorbim despre aceasta categorie de oameni.

EA este o femeie cu imaginatie. Multa. Si bogata. EL... la fel. Ca doar d'atea a fost adusi la un loc. EL minte. EA minte. Amandoi mint si o stiu. Fiecare stie cand minte celalalt. Pt ca EI sunt niste oameni creati de minciuna. Deci de o imaginatie (putin bolnava as spune). Amandoi sunt foarte inteligenti si vor crea lucruri marete. Pentru ca au o imaginatie...cu care mint. Asta e modul lor de a fi frumosi.

Conluzia... am s-o trantesc pur si simplu: "Minciuna... direct proportionala cu materia cenusie"

P.S. - eu m-am referit la cea de-a doua categorie de minciuni si implicit oameni. Cei care nu aui fost prinsi.

Dialog: - Iubito, minte-ma!
- ...dar baby, nu pot face asta, stii bine ca te iubesc!

Asta spune totul...

No comments: