Monday, March 26, 2007

Dollarii

Si cum spuneam... am iesit acum cateva seri, pe la vreo 9, sa imi plimb cainele in parculetul din Cartierul Minunat. Fumam. Imi cumparasem o cafea la magnificul pret de 1 RON de la magazinul cu de toate. k tot mi-am amintit: pe firma magzinului astuia "sade" falnic ca motto: "Un adevarat magazin de cartier"... si-n mintea mea - care mai mereu gaseste completari pt orice - se continua: "Aici face cumparaturile 50 Cent".

Si ma plimbam dupa cum va spuneam. Copilu' meu (a se citi caine a.k.a Ingo) o tulea din cand in cand de langa mine, in cruciada sa canina de exterminare a vagaboandelor alora de pisici: "-Las ca le prind data viitoare futu-i pastele masii... Miorlaie proastele alea de ne trezesc pe amandoi din somn... Noi cainii suntem mai linistiti... Ne place sa dormim, sa ne lafaim in culcusu nostru pufos, iar cand ne trezim... sa o ardem asa... molcom. Da... suntem destepti. Bine... io's mai micut si mai tantalau... cel putin asa zice Tony. Ma rog, el o sti mai bine ca... d'aia e sef de haita"

"-Ingo! treci in gatu matii inapoi"... Mda. L-am pus pe asta mic in lesa si am luat strada la pas. Nu stiu unde ma indreptam exact, da imi facea placere sa merg pur si simplu... era destul de frig, dar seara parca nu mai batea vantu asa de rau. "-Hai du-te-n cacat ca ma enervezi" - se termina discutia mea telefonica. Apas pe rosu si imi mai aprind o tigara. Desigur ca vorbeam cu EA. Mereu reuseste sa ma enerveze. O face pe desteapta si-i place sa ma intoarca. Mda... e un fel de pisica si ea, d'aia de ma trezeste pe mine noaptea. Doar ca ea miorlaie telepatic. Mereu gaseste cate ceva de nu-i convine. Ma rog, cred ca intr-un fel sunt dependent de miorlait... Uite, Ingo le alearga si, uneori cand le mai prinde, nu le face nimik (grav). Le fute o laba peste ochi si le lasa asa... divele curului!

Am dat o tura in juru' blocului si m-am trezit din nou in fata scarii. Sting tigarea si dau sa scot cheile, cand de'odata aud nijte urlete d'astea ciudate de pe o straduta ce dadea in parculetu ala. Ala plin de gunoaie din Cartierul Minunat. Ma intorc si vad o "mujera" tuciurie, postata pe mijlocu strazii cu mainile in sold: "-Dolarii!!!!!... Dollaaaariiiiiiii!". In gandul meu: Ia uite frate. Au jefuit-o pe tiganca. "-Dolariii!!!... Dolaaaaaaaaariii!!!..." Io: "Da lei n-aveai sa te jefuiasca. Ca de! tiganii mai nou sunt fefuiti doar in dolari."

Dau sa ma intorc sa intru in scara... Da' ma intorc din nou, distras de un tropait insotit de harjonitul unei tevi de cornete tarata pe asfalt: "-Ja mamaaa ca vin, ja!". "Dolarii, treci acasa ca te cauta tactu"...

c'est fini... Am ramas mut...